
Tradicionalna glina v rokah sodobnih otrok
V času, ko svet postaja vedno bolj digitalen, ko tipkanje prekaša pisanje in ko stari poklici izginjajo pod težo industrije in novih tehnologij, postaja ohranjanje kulturne dediščine nujnost – ne le kot spomin, temveč kot živa praksa, vpeta v sodobni vsakdan. V skupini OVČKE, smo se zato letos posvetili lončarstvu – stari obrti, ki je stoletja prisotna med prebivalci Ribniške doline. Glinena posoda, nekoč vsakdanji predmet v domovih naših prednikov, danes izgublja svojo funkcionalno vlogo. Nadomešča jo porcelan, plastika, steklo. A glina ostaja – kot čutna, topla, prilagodljiva in umetniško živa snov, ki tudi v sodobnem času nosi estetsko in uporabno vrednost. Otroci so iz gline oblikovali sodobne izdelke – ježke, ki služijo kot držala za svinčnike. S tem smo želeli združiti tradicijo z današnjimi potrebami: ustvarjanje z rokami spodbuja fino motoriko, pisanje in izražanje na papirju pa krepi pismenost – spretnost, ki jo sodobni svet pogosto potiska ob rob. S tem projektom smo želeli pokazati, da tradicija ni nekaj oddaljenega ali zastarelega. Je del naše identitete. Je zgodba naših prednikov, ki jo pišemo naprej – a na nov način. Tudi lončarji nekoč niso bili zgolj ustvarjalci – bili so prodajalci, inovatorji, oblikovalci. Tudi danes moramo znati tradicijo prepoznati, spoštovati in jo preoblikovati tako, da v njej prepoznamo vrednost za sedanjost. vzg. Mateja Urbančič

Vidim, slišim, vonjam, okušam, čutim december
V skupini Kužki smo december doživljali preko čutil. Skozi igro smo z otroki preizkušali vid, sluh, tip, vonj, okus. V ta namen smo si uredili senzorni kotiček v večji škatli. Opazovali smo novoletne okraske, lučke, vonjali smo zelišča, čaje, praznične začimbe in piškote, ki smo jih tudi okušali. Poleg tega smo okušali še pomarančo, med in limono. Preizkusili smo se v igranju na inštrumente, veliko smo prepevali in poslušali praznično glasbo. Ustvarjali smo s prstnimi barvami in s prstki raziskovali različne površine in materiale. Anja Belaj in Miša Knafelj

S škratom v gozdu in v vrtcu
V skupini ovčke radi zahajamo v bližnji gozdiček, kjer se igramo gibalne igre in raziskujemo naravo. V gozdu pa nismo sami. Gozdni škrat nam je pustil pisma in razne uganke, ki smo jih skupaj reševali v gozdu in v vrtcu. Škrat nam je za nagrado prinesel okraske za smrečico in nas celo obiskal na prižigu lučk. Tako smo uradno vstopili v praznični veseli december. Mateja Urbančič

Razbita buča
November je bil pri Kužkih v znamenju zgodbice Razbita buča. Začeli smo z igro z živalmi, ki nastopajo v zgodbici, kasneje pa smo dodali še buče, ki so nam jih prinesli otroci in starši. Živali smo uporabili tudi pri vsakodnevnem jutranjem pozdravu na blazini. Zgodbico sva otrokom pripovedovali ob ilustracijah in jim pripravili lutkovno predstavo, katero smo obogatili z zvočnimi efekti. Naučili pa smo se tudi novo pesmico Buča. Anja Belaj in Miša Knafelj

… in prišla je jesen
Mesec september je bil pri Kužkih mesec novih začetkov in novih izkušenj. V tem času smo se uvajali in navajali na nove ljudi, nove prostore, novo rutino. Seveda je bilo na začetku težko, a kar hitro smo ugotovili, da ob igri, plesu, glasbi in crkljanju čas do prihoda staršev hitro mine. In prišla je jesen. Otroci in njihovi starši so nam v vrtec prinesli jesenske plodove, mi pa smo jih opazovali in poimenovali, potipali, se z njimi igrali, prenašali, presipali in poslušali zvoke, ki so ob tem nastajali. Anja Belaj

Pod medvedovim dežnikom
V letošnjem letu sledimo prednostni nalogi oddelka tudi preko še kako pomembnih vrednot in jih z otroki skoti celo leto pridno obravnavamo in tudi že dobro znamo pokazati, kako jih spoštovati. V veliki meri nas je spodbudila tudi sicer, lahko bi rekli že »zimzelena«, a vseeno zelo sporočilna slikanica POD MEDVEDOVIM DEŽNIKOM (S.Makarovič). Ob tematiki slikanice smo bili zelo aktivni in prenesli njeno sporočilo med nas in ljudi okrog nas, ter v našo igralnico in zunaj nje, prek različnih dejavnosti iz vseh področij Kurikuluma za vrtce. Otroke je izmed vseh najbolj navdušil priložnosti GLEDALIŠKI KOTIČEK v igralnici, kjer so bili zelo aktivni in se lahko vživljali v različne vloge, jih menjali, se domišljijsko izražali in nas vabili na abonma predstav različnih zasedb s skupnim naslovom: Pod medvedovim dežnikom. Izvedli smo tudi srečanje s starši, ki pa je bilo presenečenje tako za starše, kot otroke in vlogo nastopajočih so tokrat prevzeli starši po predhodnem znanju- potovanju slikanice med družinami (organizirana knjižna izposojevalnica skupine). Predstava Pod medvedovim dežnikom s strani staršev nas je vse zelo navdušila in jim še enkrat čestitamo in se lepo zahvaljujemo. V zahvalo in spomin pa so pridobili tudi veliko video-posnetkov izvedbe predstav različnih gledaliških zasedb svojih najmlajših. Želimo si, da bi vsi, ne le-mi po svetu delili Medvedovo prijaznost. Diana Merhar, vzg. in Lara Šalehar, vzg.-pom.vzg.

Tralala, hopsasa, pustne smo šeme!
V skupini Muce v mesecu februarju praznujemo pust. Kotičke smo obogatili z raznimi pustnimi dodatki (klobučki, ušesa na obroču, kronica, čarovniški klobuk) in otroci so se prepustili prosti igri z raziskovanjem. Preoblačili so se, se smejali in hecali ter bili navdušeni nad odsevom v ogledalu. Skupaj smo okrasili igralnico s trakovi pisanega krep papirja ter se zabavali ob igri z žogicami in baloni. Nekateri otroci so želeli, da jim na obraz narišemo smrček ali brke. Ko smo se našemili, smo se odločili, da obiščemo sosednjo skupino, Miške, in po tradicionalnem običaju »nafehtamo« kaj za posladkat. Ob spremljavi na ukulele smo prepevali pesmi: Pustna (M. Voglar) in Klobuček (J. Bitenc). Skupino je obiskal maček Muri. Z obzirom na to, da lahko pustne maske pri otrocih povzročijo strah, se je vzgojiteljica Ana v kostum mačka Murija preoblekla pred otroki, da so jo ob tem lahko opazovali. Nato so lahko skupaj zarajali ob glasbi iz Cd-ja Maček Muri (N. Falk). Vse te dejavnosti so pozitivno vplivale na počutje otrok in njihov socialno-čustveni razvoj. Pomagale jim bodo pri oblikovanju njihove samopodobe in krepile pripadnost skupini.

Noč ima svojo moč
Da se ponoči lahko marsikaj lahko zgodi, pravi že znani pregovor. Ponoči svojo okolico namreč doživljamo popolnoma drugače kot podnevi, saj so nekateri naši čuti bolj omejeni, drugi pa posebej izostreni in pozorni na nenavadnosti. Kaj to pravzaprav pomeni, smo želeli preizkusiti v naši skupini, zato smo se odločili, da se odpravimo na pravi NOČNI POHOD. Ugotovili smo, da ponoči ne vidimo dobro, zato potrebujemo luč, oz. svetilko. V ta namen smo že v mesecu decembru zbirali material, iz katerih so otroci izdelali svetilke, ki so meseca januarja čakale, da jih preizkusimo v temni noči. In tako je na prijeten januarski dan je le napočil čas za izvedbo načrtovanega pohoda z otroki in starši. Ob dogovorjeni uri , smo iz vasi Male Vinice smo krenili prosti Novi Štifti. Pot je potekala ob dnevni svetlobi, skozi vasi in gozd. Ob postanku, druženju, raziskovanju in igri na cilju se je dan prevesil v noč. Prižgane svetilke so nam osvetljevale pot nazaj, ki je bila še posebej zanimiva in razburljiva. Slišati je bilo zgovorne glasove vseh udeležencev, opaziti prijetno in igrivo vzdušje.

Kužki se igrajo z nestrukturiranim materialom
V začetku novembra smo se odločili, da dogajanje v skupini popestrimo z nestrukturiranim materialom. Obrnili smo se na starše, ki so nam z veseljem pomagali in v skupino prinesli veliko odpadnega materiala (kartonske škatle, različne vrste papirja, tulce, plastenke, prazno embalažo itd.). Nato smo iz polic odstranili vse vrtčeve igrače. Ko so otroci prišli v igralnico, sva opazili njihovo presenečenje in začudenje. Iz njihove govorice telesa je bilo opaziti, »češ, kje so vse naše igrače« Potem smo police v naši igralnici zapolnili z različnim nestrukturiranim materialom. Otroci so hiteli raziskovati, prenašali so škatle, jih zlagali drugo v drugo, v večjih škatlah so si pripravili za sedeti, iz odpadnih tulcev smo si naredili daljnoglede, plastenke smo uporabili za ropotuljice, večje škatle so nam služile kot prevozno sredstvo … Iz večjega kartona pa smo naredili hiško, v katero so se otroci zelo radi skrivali, si notri prinašali raznolik material za igro, radi so kukali skozi okno in se zabavali. Da je bila naša hiška še lepša, smo jo pobarvali in tako urili tudi našo fino motoriko. Res je, da imajo dandanes otroci na voljo vse mogoče igrače, a najboljše igrače so lahko najbolj enostavni materiali iz vsakdanjega življenja. In to se je izkazalo tudi v naši skupini. Otroci so odkrivali svojo ustvarjalnost in domišljijo ter preko igre pridobivali nove izkušnje. Napisala: Simona Lovšin Vesel Foto: Petra Nosan

Mavrični gozd dotika
Skoraj vsakodnevno že po zajtrku pripnemo varnostne pasove in se odpravimo na svež zrak skozi naselje Lepovče do spomenika, kjer smo si ustvarili gozdno igralnico in se v njej počutimo že čisto domače. Gozd doživljamo z vsemi čutili; poslušamo ptičje petje, opazujemo živali in drevesa, pojemo malico, vonjamo svež zrak, premagujemo naravne ovire, tipamo različne površine, raziskujemo in se veliiiiiko igramo. Otroci v gozdu razvijajo in krepijo svoje gibalne sposobnosti in spretnosti, krepijo svoje zdravje, razvijajo ustvarjalnost in kreativnost, razvijajo in krepijo medsebojne odnose in sodelovanje z drugimi ter dojemajo svet z vsemi čutili. Otroci postajajo v gozdu vsak dan bolj pogumni, samozavestni in kar je najbolj pomembno, v vrtec se vrnejo bolj umirjeni in sproščeni. Zapisali in fotografirali: Tjaša Hohkraut, dipl.vzg. in Špela Šmalc, dipl. vzg.

Babice in dedki na obisku v skupini Ovčke
»Čas, ki ga preživimo v družbi najbližjih ni nikoli izgubljen čas.« In vi, drage babice in dedki ste nam to znova dokazali. V našem vrtcu je bilo v petek moč čutiti zares lepo energijo, ki je povezovala dve različni generaciji. Iz otroških oči je sijala sreča, izpod modrih pogledov pa je bilo moč čutiti ponos in ganjenost obenem. Hvala Vam za prijetno druženje in obisk v naši skupini

Gibanje za učenje in rast
Številni strokovnjaki s sveta nevrokirurških znanosti poudarjajo pomen gibanja za razvoj možganov. Z gibanjem namreč spodbujamo rast in plastičnost možganov, ki vplivajo na boljše učenje, izboljšujejo koncentracijo, ustvarjalnost, zmožnost reševanja problemov, zmanjšujejo stres in agresijo tako pri otrocih, kot tudi pri odraslih. Zato je zelo pomembno, da že v predšolskem obdobju omogočamo in spodbujamo gibanje, ki pa je ena od osnovnih otrokovih potreb. Otroci se tako z lastno gibalno aktivnostjo lažje sprostijo, umirijo, naučijo želenih vsebin ter se ob tem zabavajo. Z različnimi gibalnimi oblikami želimo pri PETELINČKIH delovati na celostni razvoj otrok ter jim z lastno aktivnostjo nuditi vzor.

Zelo lačna gosenica v skupini Muce
V mesecu januarju smo v skupini MUCE spoznali zgodbo o Zelo lačni gosenici. Bila je tako lačna, da je pojedla eno jabolko, dve hruški, tri slive, štiri jagode, pet pomaranč, in še bi lahko naštevali. Otroci so v zgodbi uživali in skupaj smo izdelali senzorno gosenico, ki krasi našo igralnico. Otroci se vsakodnevno igrajo, tipajo, ter urijo fino motoriko. Tudi našo čutno pot smo poimenovali kar gosenica, po njej so otroci stopali z ali brez copatk. Še danes se vračajo in spoznavajo svoje občutke, spretnosti in sposobnosti.

Mavrični svet barv
V oddelku KONJIČKI smo februarja začeli spoznavati mavrični svet barv. Mavrično smo obarvali naše aktivnosti in vsakdan, v čudovite mavrice pa smo se spremenili tudi na pustni torek. Najprej smo se razgibali ob mavričnem padalu, nato pa zarajali ob pustni glasbi. Vmes smo si ogledali tudi pustne maske starejših skupin otrok, ki so prišle naokrog. Slastni pustni krofi so nas nato zazibali v sladko spanje. Kaj so sanjale mavrične maškare, pa naj ostane skrivnost.

Moji beli zobki
Pri PETELINČKIH že od začetka meseca januarja posebno pozornost namenjamo tematiki z naslovom MOJI BELI ZOBKI, preko katere otroci osvajajo znanja in veščine o zobni preventivi. Namen tematike je v sodelovanju s ZD Ribnica zgraditi temelje za vseživljenjsko učenje ter otrokom preko različnih, razvojno primernih in zanimivih dejavnosti predstaviti zakonitosti, ki so pomembne za ohranjanje zdravja ustne votline. Otrokom so tako ponujene dejavnosti na temo zob, ki obsegajo različna področja razvoja otrok.

Poglejte nas junake – skupina Muce
Poglejte nas junake, Poznate kje še kake? S septembrom so vstopili, Prijateljstva skrojili. Nekaj še prav »novih« Se je pridružilo, Tako da se iz sobe še sliši Jokanje milo. Iz dneva v dan je bolje, Korajžo si krepimo Vsak dan se eden drugega Zelo razveselimo. Najraje se igramo, pojemo, smejimo, Vse stvari pregledamo in kar na tleh pustimo. Pri gibanju smo spretni, nič se ne bojimo In prav zaradi tega tudi buško kdaj dobimo. Tako se naši dnevi v vrtcu kar vrstijo, Še trikrat se obrnejo, pa vrtec zapustimo…

Kmetija Pri Ovčkah
V skupini Ovčke imamo zelo radi živali. V začetku leta smo jih znali glasovno oponašati, nekatere poimenovati in jih gibalno posnemati. Odločili smo se, da bi želeli raziskati, kaj vse skriva Kmetija. Skozi oktober in november smo jo res dobro spoznali na različne načine: preko revij, slikanic, zgodb, informacije smo poiskali na internetu, se dogovorili za obisk kmetije,… Veliko smo raziskovali, se učili, likovno izdelovali in tako se je igralnica spremenila v kmetijo pri Ovčkah na kateri so poleg otrok bivali še krava Liska, pujsa Pepa in ovca Milka. Seveda pa kmetije ni brez kokošnjaka in petelina. Tematski sklop zaključili konec meseca z pravimi kmečkimi igrami. Hvala vsem, ki ste nam pomagali pri raziskovanju. Kmetija Pri Ovčkah

Slovenski tradicionalni zajtrk pri Petelinčkih in Ovčkah
Otroci in vzgojiteljice iz Petelinčki in Ovčke smo ta posebni dan obeležili s skupnim zajtrkom ob znameniti glasbi Lojzeta Slaka, Čebelar. Ker smo pesem dobro spoznali smo se tudi mi pridružili vseslovenskemu otroškemu zboru in jo tam tudi preko videa zapeli še sami. Udeležili smo se obiska čebelarja v vrtcu Ribnica, ki nam je predstavil življenje čebel.

Vrtnarimo
Letos smo v okviru projekta SLOVENSKI EKO VRTOVI prevzeli skrb za zeliščne gredice in visoke grede. Najprej smo si ogledali zeliščne gredice in ugotavljali kaj v njih raste. Poimenovali in prepoznavali smo zelišča, jih vonjali, celo okušali ter jih nabirali. Gredice smo nato uredili tako, da smo porezali odpadne vejice in veje, pograbili smo listje. Ves odpadni material so otroci naložili na samokolnice, vsebino smo odpeljali na kompost. Iz nabranih zelišč smo oblikovali zeliščne šopke, ki so jih otroci odnesli domov. V visoki gremo smo prepoznali solato, oz. radič, korenček ter rdečo peso. Vrtnine smo odnesli v igralnico. Radič smo očistili in pripravili za solato, ki smo jo otrokom postregli pri kosilu. Rdečo peso smo okušali kot dopoldanski prigrizek. Naše delo na zelenjavnem vrtu se bo spet nadaljevalo spomladi, ko bomo z veseljem pripravljali gredice, jih zasadili ali zasejali ter zvedavo opazovali rast novih rastlin.

Lepo ga je nabirati, še lepše jest
Letos smo se s skupino PETELINČKI vključili v GOZDNI VRTEC in kaj je lepšega kot obiskati gozd v čudovitih jesenskih barvah. Vzgojiteljici in družine otrok smo se skupaj odpravili v Slemena, kjer smo občudovali naravo, opazovali in doživljali gozd v vsej njegovi barvitosti in pestrosti. Nabirali smo kostanj, ga bezali iz bodic in skrbno metali v košarice. Med pohajkovanjem po gozdu smo opazili tudi veliko različnih gob in drugih jesenskih plodov, ki smo jih prinesli v vrtec in jih razstavili v garderobi. S pečenim kostanjem pa smo se nato pogostili na terasi igralnice.

Pomlad in prazniki v skupini Muce
V skupini Muce smo v tednu pred praznikom spoznavali velikonočne običaje, ki spremljajo začetek pomladi. Opazili smo, da je drevo češnje zacvetelo. V igralnici smo okrog pohištva zavezali elastiko, da so se otroci lahko zabavali v pajkovi mreži, jo prestopali in se plazili pod njo. V telovadnici smo se naučili novo igro; gnilo jajce. Po branju pravljice Zajček Pablo išče jajčka smo se odpravili na igrišče starega vrtca, kjer so otroci poiskali čokoladna jajčka (znotraj plastičnega), ki jih je za njih skril zajček. Naredili smo tudi naravoslovni poskus z jajcem v kisu. Surovo jajce, ki je bilo en dan v kisu je izgubilo trdo lupino in postalo večje, odbijalo se je od podlage in poskakovalo kot žogica. Nato smo preizkušali, s katere višine lahko jajce spustimo na tla, da bo ostalo celo. Zanimivo pa je bilo tudi eksperimentirati z novo likovno tehniko; grafiko z odtiskovanjem pobarvane mehurčkaste folije. Nastali so čudoviti izdelki. zapisala: Ana Ambrožič DEJAVNOSTI V SKUPINI MUCE

V skupini Muce spoznavamo čutila
V skupini muce smo v mesečnemu tematskemu sklopu preko lastne aktivnosti spoznavali čutila (okus, sluh, tip, vonj in vid). Nova spoznanja sva otrokom približali na zelo konkreten način: za urjenje sluha smo iskali, kje v igralnici je skrita budilka. Igrali smo se socialno igro Osliček, kdo te jaha?. Reševali smo zvočne uganke tako, da smo po zvoku prepoznali različne živali in naravne pojave. Pogovarjali smo se po telefonu, narejenemu iz dveh lončkov, povezanih z vrvico. Izvedli smo znanstveni poizkus Ali lahko zvok vidimo? V stekleno posodo smo dali prenosni zvočnik in jo prekrili s prozorno živilsko folijo, na katero smo natresli stiroporne kroglice. Ko smo predvajali glasbo, so kroglice plesale po ritmu. Otroci so spoznavali, kako skrbeti za svoja čutila in izvedeli, kaj se zgodi, če čutilo ne deluje pravilno; s tem smo razvijali strpnost do gluhih. Obiskala nas je pomočnica vzg., Anja Müler, ki nas je naučila abecede in kretanja otrokom poznane pesmi v znakovnem jeziku gluhih. Vid je res zelo pomembno čutilo. Ne predstavljamo si, kako bi bilo, če ne bi mogli videti svojih staršev, prijateljev, narave… Otroci so z zavezanimi očmi hodili po prostoru, pri tem pa so jim pomagali njihovi prijatelji. S prevezanimi očmi so tudi risali. Spoznavali smo različne pripomočke kot so očala, povečevalna stekla, daljnogled in kalejdoskop. Ogledovali smo si različne vizualne iluzije. Pogovarjali smo se tudi o slepih in slabovidnih. Odpravili smo se v knjižnico in knjižničarko vprašali, ali imajo knjige tudi za ljudi, ki ne vidijo. Tako smo spoznavali Braillovo pisavo. Pri spoznavanju čutila za voh, smo vonjali različne začimbe in eterična olja, ter zrak odišavili z električnim izparjevalnikom. Izvedli smo naravoslovni poizkus Ali vonj vpliva na okus? S prevezo na očeh smo poizkušali različno hrano in opisovali, ali je sladka, slana, grenka ali kisla. Raziskali smo, koliko sladkorja vsebujejo različne pijače. V vrečki smo samo z otipom poizkušali prepoznati skrite predmete. Tipali smo najrazličnejši material in tako spoznali, kaj je gladko, hrapavo, mehko in trdo. Sprehodili smo se po čutni poti in zraven opisovali svoje občutke, ob prestopanju z ene podlage na drugo. Zapisala Ana Ambrožič

Pust v skupini Kužki
Pri Kužkih smo pustni torek preživeli ob rajanju in spoznavanju pisanih pustnih mask, ki so se ta dan zbrale v skupini. Skozi dopoldan smo se odpravili na pustni sprehod, da bi skupaj pregnali zimo in v mesto privabili pomlad. Med sprehdom smo se odzvali povabilu Doma starejših občanov Ribnica (Rive) in se sprehodili skozi njihov skupni prostor in jim s tem obarvali pustni dan. Zapisali: Suzana in Tanja

Januar pri Mucah
Skrbimo za lačne ptičke Pri Mucah smo se pogovarjali o tem, kako živali preživijo zimo. Spomnili smo se na lačne ptičke. Iz pomaranč, ki smo jih oželi in si privoščili sok, smo izdelali ptičje krmilnice. Te smo odnesli v gozd in jih obesili na drevesa. Sankanje na igrišču V začetku leta je zapadlo veliko snega, zato smo se odločili, da se toplo oblečemo in se gremo sankat na hribček. Kako smo uživali, si lahko ogledate na fotografijah. Lov na medveda Rdeča nit januarskega tematskega sklopa je bila pravljica Lov na medveda (M. Rosen). Otroci so likovno ustvarjali s tehniko slikanja z vodenimi barvami in odtiskovanja medvedje šape. Vsak otrok je imel svojega medvedka, nato pa smo jih urejali po velikosti in razvrščali po barvi. Ogledali smo si tudi kamišibaj predstavo Veliki pulover malega medveda (D. Bedford).

Zimske dogodivščine pri Miškah
Gibanje v naravi je za otroka zelo pomembno, saj na različne načine navdihuje in spodbuja aktivnost otrok. Preko gibanja otrok zaznava in odkriva svoje telo, preizkuša kaj zmore, hkrati pa ob razvijajočih se sposobnostih doživja občutke veselja ter gradi zaupanje vase. Novo zapladli sneg je bil najin navdih, da je večina dejavnosti v januarju potekala na snegu. Čas bivanja sva dnevno prilagajali glede na mraz in intenzivnost aktivnosti. Otrokom je igra najpomembnejša oblika učenja. Igra v naravi jim je omogočala svobodo in jih spodbujala k raziskovanju sveta okoli sebe. scaled scaled scaled scaled scaled scaledZapisali: Maja Turk in Špela Blatnik

Decembra praznujemo…
V mesecu decembru smo v skupini Muce krasili novoletno smrečico, ki je bila del kotička dom. Izdelovali smo novoletno dekoracijo in voščilnice. Otroci so zelo uživali pri senzornih igrah, ko so se igrali z rižem, pirinimi luščinami, s svetlobno škatlo s pšeničnim zdrobom in domačim plastelinom. Na oranžnemu kraku smo strokovne delavke izvedle pester novoletni program: koncert, glasbeno pravljico, sproščanje s himalajskimi posodami in ples pod klobukom. zapisala Ana Ambrožič, dipl.vzg. Prosta igra v koticku dom krasenje smrecice scaled Bivanje na prostem scaled Ples pod klobuki scaled Pod klobukom scaled Senzorna igra z rizem scaled

Jesen v skupini Muce
V mesecu oktobru smo praznovali teden otroka, katerega tema je bila igra, zato smo kotičke obogatili z didaktičnimi igrami lastne izdelave; otroci so razvijali fino motoriko tako, da so s pincetami razvrščali cofke, zapenjali so ščipalke ter jih prirejali, in z nagibanjem kartonskega pokrova vodili frnikole po labirintu. V igralnici smo naredili jesenski kotiček. Otroci so uživali pri likovnemu ustvarjanju, tiskali so ježeve bodice, naredili kolaž buče, odtisnili so jesenske liste in s tempera barvami naslikali bučo na katero so prilepili semena. Buče smo izpraznili in iz njih naredili strašila. zapisala Ana Ambrožič, dipl.vzg. Buca strasilo scaled Buce scaled Didakticne igre scaled Jesenski koticek scaled Praznenje buce scaled Slikanje buce scaled

November v skupini Muce
Novembra so otroci spoznavali različna glasbila; kitaro, prečno flavto, pikolo, ukulele, kalimbo, membranofon, glasbene cevi… Otroci so glasbila tudi izdelovali, naredili so ropotuljice, strgala in brenkice slušalke. Spoznavanje instrumenta ukulele scaled Sadni napitek scaled Risanje instrumenta s svincnikom ob neposrednem opazovanju scaled CCD BDC DE C ACEA scaled