V skupini muce smo v mesečnemu tematskemu sklopu preko lastne aktivnosti spoznavali čutila (okus, sluh, tip, vonj in vid). Nova spoznanja sva otrokom približali na zelo konkreten način: za urjenje sluha smo iskali, kje v igralnici je skrita budilka. Igrali smo se socialno igro Osliček, kdo te jaha?. Reševali smo zvočne uganke tako, da smo po zvoku prepoznali različne živali in naravne pojave. Pogovarjali smo se po telefonu, narejenemu iz dveh lončkov, povezanih z vrvico. Izvedli smo znanstveni poizkus Ali lahko zvok vidimo? V stekleno posodo smo dali prenosni zvočnik in jo prekrili s prozorno živilsko folijo, na katero smo natresli stiroporne kroglice. Ko smo predvajali glasbo, so kroglice plesale po ritmu. Otroci so spoznavali, kako skrbeti za svoja čutila in izvedeli, kaj se zgodi, če čutilo ne deluje pravilno; s tem smo razvijali strpnost do gluhih. Obiskala nas je pomočnica vzg., Anja Müler, ki nas je naučila abecede in kretanja otrokom poznane pesmi v znakovnem jeziku gluhih.
Vid je res zelo pomembno čutilo. Ne predstavljamo si, kako bi bilo, če ne bi mogli videti svojih staršev, prijateljev, narave… Otroci so z zavezanimi očmi hodili po prostoru, pri tem pa so jim pomagali njihovi prijatelji. S prevezanimi očmi so tudi risali. Spoznavali smo različne pripomočke kot so očala, povečevalna stekla, daljnogled in kalejdoskop. Ogledovali smo si različne vizualne iluzije. Pogovarjali smo se tudi o slepih in slabovidnih. Odpravili smo se v knjižnico in knjižničarko vprašali, ali imajo knjige tudi za ljudi, ki ne vidijo. Tako smo spoznavali Braillovo pisavo.
Pri spoznavanju čutila za voh, smo vonjali različne začimbe in eterična olja, ter zrak odišavili z električnim izparjevalnikom. Izvedli smo naravoslovni poizkus Ali vonj vpliva na okus? S prevezo na očeh smo poizkušali različno hrano in opisovali, ali je sladka, slana, grenka ali kisla. Raziskali smo, koliko sladkorja vsebujejo različne pijače. V vrečki smo samo z otipom poizkušali prepoznati skrite predmete. Tipali smo najrazličnejši material in tako spoznali, kaj je gladko, hrapavo, mehko in trdo. Sprehodili smo se po čutni poti in zraven opisovali svoje občutke, ob prestopanju z ene podlage na drugo.
Zapisala Ana Ambrožič