Matematika je zelo širok pojem. V njej srečamo od najenostavnejših pravil do zelo zapletenih zakonitosti, vendar nam kljub temu predšolska matematika ponuja veliko možnosti učenja z zabavo. Zasnovana je tako, da je primerna za otroke od 1. do 6. leta oziroma do vstopa v šolo.
Matematika v vrtcu poteka na več ravneh. Otrokom za začetek predstavimo matematiko na konkretni ravni, kar pomeni, da otrok manipulira s konkretnimi predmeti. Kasneje, ko osvoji določene matematične spretnosti, jih utrjujemo z materiali, ki temeljijo na slikovni ravni. Slikovna raven otroku približa in razširi matematična obzorja, saj s tem začne razmišljati malo drugače. Da bi bila matematika otroku res všeč in zanimiva, pa je pomembno, da znamo matematične vsebine prepletati in predstavljati skozi igro.
V skupini Polžki, smo se predšolske matematike lotili z razvrščanjem oblačil glede na letni čas (zima/poletje). Ko smo usvojili njihov pravi namen, smo pričeli z opazovanjem vzorcev na oblačilih. Spoznali smo, da so lahko oblačila enobarvna ali potiskana z različnimi vzorci (črte, pike, srčki, snežinke…). Po usvojenem znanju na konkretni ravni, smo predšolsko matematiko nadaljevali na slikovni ravni, kjer so zopet klasificirali oblačila glede na letni čas in s tem utrjevali pridobljeno znanje, ter krepili matematično mišljenje. V matematičnem kotičku, smo jim vzgojiteljice pripravile zanimive dejavnosti, kjer so otroci sestavljali duplo kocke in kreirali vzorce, barvali po zaporedju, ter ustvarjali lastne vzorce na papirju. Nastali so čudoviti vzorčasti izdelki.
Zapisala: Ines Mutić