Od 15. do 23. februarja 2025 sva se, ravnatelj Vrtca Ribnica Andraž Caserman in vzgojitelj predšolskih otrok Alen Vidervol, v okviru projekta Erasmus+ udeležila sledenja na delovnem mestu v francoskem vrtcu Ecole primaire Maxime na Martiniku. Med obiskom sva imela priložnost neposredno opazovati pedagoški proces ter se seznaniti s tamkajšnjo pedagoško prakso.
Predšolska vzgoja na Martiniku
Martinik, ki je čezmorski departma Francije, sledi francoskemu izobraževalnemu sistemu. Predšolska vzgoja poteka v école maternelle, kamor so vključeni otroci, stari od 3 do 6 let. Stopnja vključenosti v predšolske programe Francije je izjemno visoka, saj več kot 95 % otrok v tej starostni skupini obiskuje vrtec.
Normativi v école maternelle določajo, da en vzgojitelj skrbi za približno 25 otrok, kar se lahko razlikuje glede na okoliščine posameznega vrtca. Predšolska vzgoja v Franciji je brezplačna, starši pa krijejo stroške prehrane, podaljšanega bivanja in dodatnih dejavnosti. Za mlajše otroke (do 3 let) so na voljo jasli (crèche) in varstvo pri certificiranih varuhinjah (assistantes maternelles), kjer so stroški subvencionirani glede na dohodek družine.
Značilnosti otoka Martinik
Martinik se nahaja v Karibskem morju in je del Evropske unije kot francoski čezmorski departma. Otok meri 1.128 km², glavno mesto je Fort-de-France, prebivalstvo pa šteje približno 350.000 ljudi. Martinik slovi po tropskem podnebju, vulkanski pokrajini in bogati kreolski kulturi. Gospodarstvo temelji na turizmu, kmetijstvu (predvsem pridelava sladkornega trsa in banan) ter storitev. Znamenitosti, kot je vulkan Mont Pelée, čudovite plaže in deževni gozdovi, dajejo otoku poseben čar.
Pridobljena znanja in izkušnje
Mobilnost Erasmus+ nama je omogočila dragocen vpogled v francoski sistem predšolske vzgoje in prakso, ki jo lahko preneseva v najino delo. Posebej uporabne so naslednje izkušnje:
- Inkluzija in individualizacija – spoznala sva metode vključevanja otrok iz različnih socialnih in kulturnih okolij.
- Organizacija pedagoškega procesa – sistematičen pristop k učenju skozi igro in raziskovanje.
- Sodelovanje s starši – francoski vrtci veliko vlagajo v povezovanje s starši.
- Didaktični pristopi – uporaba inovativnih učnih metod, ki spodbujajo ustvarjalnost in samostojnost otrok.
Obisk Martinika nama je prinesel neprecenljive izkušnje, ki bodo pripomogle k izboljšanju pedagoških praks v Vrtcu Ribnica.
Projekt mobilnosti zaposlenih Erasmus + KA1 je mednarodni projekt, sofinanciran s sredstvi iz Evropske Unije.
Alen Vidervol in Andraž Caserman