Specialna in rehabilitacijska pedagoginja
Delo vzgojitelja za zgodnjo obravnavo je usmerjeno v podporo predšolskim otrokom s posebnimi potrebami (PP) in otrokom z rizičnimi dejavniki, ki imajo razvojne zaostanke, primanjkljaje ali ovire.
Cilj dela je zagotoviti optimalen razvoj in čim bolj enakovredno vključenost otroka v vrstniško okolje, pri čemer se pomoč nudi na podlagi strokovne diagnostike in ocene potreb. Vzgojitelj za zgodnjo obravnavo je ključen del mreže, ki otroku in družini zagotavlja celostno zgodnjo obravnavo.
V vrtcu je z letošnjim šolskim letom zaposlena vzgojiteljica za zgodnjo obravnavo Ingrid Starc, profesorica defektologije. Pri njej lahko informacije poiščete osebno v modrem kraku v individualni sobi, po telefonu 01 620 93 82, ali po elektronski pošti ingrid.starc@vrtecribnica.si
Dosegljiva je vsak dan med 7.00 in 14.00. uro, oziroma po dogovoru.
Z njo se lahko posvetujete o:
- Celostnem razvoju in napredku otroka:
- Pričakovanem razvoju otroka (razvojne mejnike) in primerjavi z individualnim razvojem.
- Razvojnih zaostankih ali odstopanjih na posameznih področjih (npr. govor, motorika, socialno-čustveni razvoj).
- Rednem spremljanju in evalvaciji napredka otroka in doseganju ciljev, zastavljenih v Individualiziranem programu (IP) ali Individualnem načrtu pomoči družini (INPD).
- Podpori in spodbujanju razvoja v domačem in vrtčevskem okolju:
- Spodbujanju šibkih področij skozi močna področja in interese otroka (uporaba igre in vsakdanjih dejavnosti za učenje).
- Usmerjanju dela z otrokom doma (konkretne strategije, vaje, igre in aktivnosti, ki jih starši lahko vključijo v dnevne rutine).
- Prilagoditvi igralnega okolja in izbiri ustreznih pripomočkov/igrač za spodbujanje določenih veščin.
- Vključevanju v vrtec in socialno-čustvenem področju:
- Vključevanju in delu otroka v skupini (prilagajanje dejavnosti, podpora pri interakcijah z vrstniki).
- Socialno-čustvenem razvoju in reševanju specifičnih vedenjskih izzivov ali težav (npr. pri samoregulaciji, ločevanju, navajanju na rutine).
- Strategijah za krepitev samopodobe, motivacije in samostojnosti otroka.
- Komunikaciji in sodelovanju:
- Informiranosti staršev o otrokovih obravnavah in načinu izvajanja dodatne strokovne pomoči.
- Krepitvi kompetenc staršev in njihove aktivne vloge pri podpori otroku (staršem se ponuja svetovanje in podpora).
- Povezovanju in usklajevanju dela med starši, vrtcem in Centrom za zgodnjo obravnavo (CZO) oz. drugimi zunanjimi strokovnjaki (logoped, delovni terapevt, fizioterapevt, psiholog, socialni delavec, pediater).
- Organizaciji in prihodnosti:
- Možnostih nadaljnjega šolanja in postopkih usmerjanja (vloga za usmerjanje, odločanje o prilagojenem programu, znižan normativ, pomoč spremljevalca).
- Podpori pri prehodu iz vrtca v šolo (informacije, sodelovanje z osnovno šolo).
- Dodatnih možnostih pomoči in podpore (nevladne organizacije, skupine za samopomoč, drugi viri).
Poudarek v zgodnji obravnavi je na celostnem pristopu, ki vključuje celotno družino, zato je vloga vzgojitelja za zgodno obravnavo pomembna pri svetovanju staršem za delo z otrokom in krepitvi njihovih starševskih kompetenc.
Koristne povezave:
Zavod Republike Slovenije za šolstvo – Usmerjanje otrok
Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami