
Jesensko dogajanje v skupini Metuljčki
V skupini Metuljčki smo jesen izkoristili za raziskovanje gozda in opazovanje spreminjajoče se narave. Otroci so spoznavali jesenske plodove; kostanj, buče, koruzo, želod in lešnike ter razvijali fino motoriko s prenašanjem s prijemalkami. Kostanj smo skupaj spekli in otroci so ga z veseljem pojedli. Večkrat smo obiskali gozd, kjer so otroci uživali v naravi, plezali čez podrta debla in skakali iz kamnov. V okviru likovnih dejavnosti smo oblikovali ježke iz slanega testa in vejic, ter ustvarjali s tehniko lepljenja jesenskih listov na podlago. Jesen nam je prinesla veliko veselja in ustvarjalnosti. zapisala: Ana Ambrožič, vzgojiteljica predšolskih otrok

Glasbena pravljica ob kamišibaju: Kdo je ukradel listje?
Jesen je najbolj pisan čas v letu. Vsi uživamo v občudovanju obarvanega listja, zato smo na to temo v tednu otroka pripravili glasbeno pravljico s Kamišibajem: Kdo je ukradel listje? Vzgojiteljica Špela je pripovedovala zgodbo ob slikah, Ana pa je poskrbela za ukulele spremljavo. Otroci so bili nad pravljico, še posebej pa nad glasbenimi vložki, navdušeni. Špela Blatnik, vzgojiteljica

Zimsko veselje v skupini Čebelice
Zima zima bela, vrh gore se dela… Z igro in pesmijo smo v skupini čebelice priklicali zimo, ki smo jo zelo čakali. Izkoristili smo sneg od prvega do zadnjega dne. Otroci so se igrali s snegom, ga doživljali z vsemi čutili, naredili snežaka in zimsko veselje odnesli tudi s seboj v igralnico. Jaz sem snežak, jaz sem junak, Pisker na glavi in metla v rokah. Mirno stojim, z burjo živim, Zimi se smejem se sonca bojim.

Popraznično druženje ob glasbi
Mesec december v soju lučk in bogat z različnimi aktivnostmi je za nami. A tudi januar se nam je začel pestro, veselo in zabavno. Takoj po novoletnih počitnicah smo pri Polžkih dobili obisk. Lovro je s sabo v vrtec pripeljal svojo mamico. A ni prišla samo mamica, s seboj je prinesla kitaro. Naše glasbeno srečanje se je začelo z igrico Pingvini, kjer smo se razgibali, nasmejali in že bili pripravljeni za nadaljevanje. Spoznali smo novo glasbeno pesmico, prepevali ob kitari in imeli priložnost, da na kitaro tudi sami pobrenkamo. Za prijetno druženje se zahvaljujemo g. Veroniki Kos Turk in se veselimo novih dogodivščin.

POLŽKI NA KOSTANJEVEM PIKNIKU
Lepo jesensko vreme nas je prijazno zvabilo na vrt Škrabčeve domačije, kjer je na sončni petek zadišalo po pečenem kostanju. Ideja se je porodila na roditeljskem sestanku in dozorela v tem mesecu. Ob prihodu na domačijo nas je že pričakalo zakurjeno kurišče z žerjavico. Vsaka družina je poskrbela za pest kostanjev, ki jih je z veliko dobre volje spekel očka Tomaž. Ob kostanju prija tudi napitek, za katerega je poskrbela mamica Jana, vzgojiteljici pa sva otrokom pripravili žoge in mini poligon za sprostitev in zabavo. Vsi pa smo poskrbeli za prijetno vzdušje in za to, da smo domačijo zapustili urejeno in pospravljeno. Hvala mamici Jani za pomoč pri organizacij prostora in Škrabčevi domačiji za prijeten ambient, k nam je še dodatno polepšal naše jesensko srečanje.

Skrivnostna škatlica
… in tako je nastala naša SKRIVNOSTNA ŠKATLICA … po prebiranju slikanice Skrivnostna škatlica smo pri Metuljčkih izdelali svojo škatlico. Barvali smo, lepili in jo občudovali. Ta škatlica pa je zares čarobna, saj nas večkrat preseneti s svojo vsebino. V njej smo našli fotografije naših družin, naslednjič živali, glasbila pa tudi pismo zajčka z navodili za iskanje zaklada. Komaj čakamo na še kakšno presenečenje. Vzgojiteljici Špela Blatnik in Urša Fajdiga

Orientacijski pohod do Francetove jame
Po programu Mali sonček, smo se v Polžkih odločili, da izpeljemo spomladanski orientacijski pohod do Francetove jame skupaj z družinami. Zbor družin je bil na parkirišču v Lepovčah, od koder smo štartali peš in se povzpeli po planinski poti vse do Francetove jame. Na planinski poti so nas čakale 4 naloge z elementi gozdne pedagogike. Starši so skupaj z otroki opravljali naloge, jih pri tem spodbujali, jim pomagali in jih usmerjali. Za vsako opravljeno nalogo, je otrok prejel žig na predhodno pripravljenem kartončku. Na cilju nas je pričakalo škratkovo pismo v katerem je pisalo, da nas nekje v bližini čaka skriti zaklad. Iz palice in lističev katere smo nabrali na poti, smo si naredili baklje in zakurili namišljeni ogenj. Baklje smo uporabili za osvetlitev poti do skritega zaklada. Ko smo našli skriti zaklad smo se z njim tudi posladkali. Zapisala: Ines Mutić

Obeležili smo svetovni dan zdravja – 7. april
V Mravljicah smo veseli, ko smo veseli, razigrani in zdravi :). V ta namen smo ob tematskem sklopu SMO ZDRAVI NASMEJANI, RAZIGRANI, v petek, 7.4., ob koncu vseh preostalih načrtovanih aktivnosti tematike, obeležili Svetovni dan zdravja -7. april. Preizkušali smo svoja čutila, ko smo se igrali in raziskovali v senzornih kotičkih, ki smo jih vzgojiteljice pripravile v sodelovanju s koordinatoricama projekta Zdravje v vrtcu. Poskrbeli smo tudi za zdrav posladek, ki so si ga otroci pripravili sami – sadno nabodalo (razrezali so mehko sadje z jedilnimi noži in nato s svojimi prstki nabadali vsako vrsto sadja posebej) in tudi poizkusili so ga vsi, tudi 2 otroka, ki nista ljubitelja sadja. Zapisala: Diana Merhar

Odet v barve svet je lep
Otroški svet je poln barv, domišljije. Barve so naše misli, čopič so naše besede in risbe so naši spomini. Barve nas razveseljujejo, nam pričarajo nasmeh na obraz in izražajo naša razpoloženja. To smo občutili tudi v skupini Murenčki in ob barvah preživeli zanimive, aktivne in raziskovalne dneve. Vzgojiteljici Katarina Zupančič in Tanja Blatnik

Pustni vlak presenečenja
In končno… prišel je tisti dan posebnega dogodka – srečanja otrok in staršev ob spremstvu vzgojiteljic. Podali smo se na vožnjo »Pustni vlak presenečenja«, oblečeni v pustnih kostumih, od Ribnice do Kočevja in nazaj. Na železniški postaji Kočevje nas je pričakalo pravo pustno presenečenje – KLOVNA, ki sta nam pripravila pravo predstavo, ob kateri so otroci in vsi ostali udeleženi doživljali super zabavo. Cilj, da otroci sprejmejo pustne maske kot nekaj prijetnega in zabavnega, je bil dosežen in trud poplačan, saj sta se klovna otrokom s svojimi klovnskimi triki in nagajivostmi prijetno približala. Slišati je bilo veliko iskrenega smeha in skupnega rajanja, z njima so se želeli pogovarjati, igrati …, ob tem pa pri nikomur ni bilo začutiti doživljanja strahu ali stiske. Otroci so ob dogodku doživljali veselje in ugodje, staršem pa je bila klovnska zabava prav tako prijetno presenečenje. Seveda bo tudi nam – vzgojiteljicam dogodek ostal v trajnem lepem spominu, ki smo ga tudi slikovno dokumentirale. Vzgojiteljici Diana Merhar in Špela Samide Pirnat

Naše prijateljice lutke
Lutke so majhne figurice, ki predstavljajo živo bitje in so namenjene uprizarjanju. Preko njih se otroci lažje izražajo, saj ob dramatiziranju ni potreben očesni stik s publiko. Otrok bo s pomočjo lutke lažje spregovoril, dobil bo občutek lastne vrednosti, večje samopodobe ter boljšo samozavest, izboljšala pa se mu bosta tudi govor in izgovorjava. Lutka pa je tudi odlično motivacijsko sredstvo. Zato smo v skupini Kobilice mesecu decembru namenili lutkam. Vsako jutro so prišle na naš jutranji krog; enkrat zajček, drugič miška, nato žabica, pa še lisička. Z vzgojiteljico sva otrokom večkrat zaigrali dramatizacijo, pri čemer so otroci zelo uživali. Sami sva izdelali lutke, s katerimi sta kasneje vzgojiteljici Darja in Katarina zaigrali čudovito predstavo za vse otroke iz rdečega kraka. Kot vstopnico v igralnico je moral vsak izmed nas prilepiti okrasek na smrečico. Da pa je bilo igranje z lutkami še bolj zanimivo, si je vsak otrok izdelal svojo. Z njimi so se otroci igrali, pogovarjali, naredili čudovite lutkovne predstave in izvajali zanimive monologe. Sklenili smo, da bodo lutke večkrat prišle na obisk v našo igralnico. Zapisala: Laura Henigman

Predšolska matematika v Polžkih
Matematika je zelo širok pojem. V njej srečamo od najenostavnejših pravil do zelo zapletenih zakonitosti, vendar nam kljub temu predšolska matematika ponuja veliko možnosti učenja z zabavo. Zasnovana je tako, da je primerna za otroke od 1. do 6. leta oziroma do vstopa v šolo. Matematika v vrtcu poteka na več ravneh. Otrokom za začetek predstavimo matematiko na konkretni ravni, kar pomeni, da otrok manipulira s konkretnimi predmeti. Kasneje, ko osvoji določene matematične spretnosti, jih utrjujemo z materiali, ki temeljijo na slikovni ravni. Slikovna raven otroku približa in razširi matematična obzorja, saj s tem začne razmišljati malo drugače. Da bi bila matematika otroku res všeč in zanimiva, pa je pomembno, da znamo matematične vsebine prepletati in predstavljati skozi igro. V skupini Polžki, smo se predšolske matematike lotili z razvrščanjem oblačil glede na letni čas (zima/poletje). Ko smo usvojili njihov pravi namen, smo pričeli z opazovanjem vzorcev na oblačilih. Spoznali smo, da so lahko oblačila enobarvna ali potiskana z različnimi vzorci (črte, pike, srčki, snežinke…). Po usvojenem znanju na konkretni ravni, smo predšolsko matematiko nadaljevali na slikovni ravni, kjer so zopet klasificirali oblačila glede na letni čas in s tem utrjevali pridobljeno znanje, ter krepili matematično mišljenje. V matematičnem kotičku, smo jim vzgojiteljice pripravile zanimive dejavnosti, kjer so otroci sestavljali duplo kocke in kreirali vzorce, barvali po zaporedju, ter ustvarjali lastne vzorce na papirju. Nastali so čudoviti vzorčasti izdelki. Zapisala: Ines Mutić

Tradicionalni slovenski zajtrk
V skupini mravljice smo na temo: “Čebelica, moja prijateljica”, v tednu od 14.-18.11. spoznavali čebelice in njihovo naravno bogastvo: za nas slasten med, ki nam je v petek, 18.11. teknil pri Tradicionalnem slovenskem zajtrku, seveda poleg drugih okusnih lokalno pridelanih živil, katere smo prek celega tedna uspeli spoznati. Izdelali smo si pogrinjke za dan zajtrka, s tehniko tiska plutastih zamaškov in tempera barve, igrali smo se FIT gibalno igro s pripomočki: Čebelice nabirajo med, ogledovali smo si različne slikanice o čebelah, prek njih in zgibanke “Čebelica, moja prijateljica” tudi razvili pogovor in spoznali marsikaj novega, izvajali zabavne vaje za govorila …Obiskala nas je lutka ga. Čebela, ki je bila prisotna tudi na dan Tradicionalnega zajtrka, nam delila živila in nas na koncu tudi povprašala o okusnih dobrotah. Vsi so uspeli povedati, kako zelo dober je med, ker je sladek, zraven smo se obliznili z jezički, kot medo, ki ima najraje slasten med in ga imamo na plakatu: Telovadba z jezičkom. Sedaj vemo, da je čebelica prav zares naša prijateljica. 🙂 Zapisala: Diana Merhar

Ježek kuha marmelado
… je naslov pravljice, ki nas je popeljala v jesenski čas. Opazovali smo drevesa in iskali drevo, na katerem rastejo jabolka. In smo ga našli. Vzgojiteljici sva spodbujali otroke, da naberemo jabolka v košarico, otroci pa so z velikim veseljem ugriznili v njih in jih pojedli. Vsebino pravljice so otroci podoživeli ob igri v kotičku, kjer so »kuhali« marmelado, jo mazali na kruh, palačinke… Čisto pravo marmelado smo tudi polizali in ugotovili, da je dobra in sladka. Ročne spretnosti smo urili pri izdelovanju ježka iz zobotrebcev in pri didaktični igri Ježek Špik. Tudi otroci so se vživeli v gibanje in postali ježki, medvedi in veveričke in se gibali ob glasbi. K igri pa nas je pritegnilo tudi jesensko listje, s pomočjo katerega smo izdelali mehko posteljico za živali. Listi so nas spodbudili k gibanju – plesali smo z njimi, telovadili, se skrivali… Pokukali pa smo tudi v čisto pravi gozd in iskali ježkovo luknjico. Hvala narava za lepa in sončna jesenska doživetja. Zapisala vzgojiteljica Katarina Zupančič

Spomladanska čajanka pri Čebelicah
Vrtec – niso samo otroci in vzgojitelji … temveč HIŠA VESELIH, PRIJAZNIH IN NASMEJANIH LJUDI. Na njih smo se spomnili v skupini Čebelice in jih povabili na »spomladanske čajanke«. Vse je bila skrivnost, pod pretvezo smo poklicali dotično osebo po telefonu; »potrebujemo te; voda nam pušča v umivalnici, potrebujemo čistilo za okno, platno se nam je strgalo, zašiti ga je potrebno, skrivnostno vabilo spisano v uganki …« in do zadnjega trenutka ni vedela, kaj se skriva v ozadju. V sobi so odmevali zvoki glasbe in vsi smo nestrpno čakali, da se odprejo vrata. Postregli smo jim s kavo, svežim/suhim sadjem ali piškoti ter namenili nekaj minut sproščenemu pogovoru. Tako smo jim dali vedeti, da so pomemben del naše hiše in se jim zahvalili za delo, ki ga opravljajo. Povabljeni in udeleženi na naši spomladanski čajanki tekom pomladi so bili; hišnik Jože, čistilka Anja, perici Helena in Damjana, kuharica Nina, vzgojiteljici Tanja in Eva in ravnatelj Andraž. Skupina Čebelice

Igralnica na prostem
Tako kot prave kobilice, se tudi mi radi gibljemo na travi in svežem zraku, zato smo si uredili igralnico na prostem. Vzgojiteljici sva otrokom za igro in gibanje ponudili naraven material (zemljo, lesene deske, hlodove različnih veličin in debelin, karton,…). Med igro smo zajeli vsa področja dejavnosti kurikula (gibanje, umetnost, matematika, jezik, družba, narava). Otroci so slikali s čopiči po velikem kartonu; ampak ne z barvami, pač pa kar z zemljo in vodo. Preizkusili so se v hoji po različno visokih hlodih, jih prevažali s samokolnicami, iz desk in polen smo sestavljali stolpe in progo, da so otroci hodili po njej, prenašali so zemljo s kanglicami, plezali skozi pajkovo mrežo ter še veliko zanimivih stvari smo doživeli. V našo “igralnico” smo povabili tudi naše starše, da so se z nami igrali. Skupina Kobilice

Vožnja z vlakom
Ob vsakodnevnem opazovanju in navdušenimi odzivi otrok na mimoidoči vlak smo se odločili, za izvedbo vožnje z vlakom kot obliko sodelovanja s starši, srečanja otrok, staršev in vzgojiteljic. Za tovrstno izvedbo smo se odločili tudi na podlagi možnosti uporabe novejšega prevoznega sredstva, nam ga ponuja lokalna skupnost. Vsi prisotni smo se na sončni ponedeljek zbrali na ribniškem peronu in s zanimanjem pričakovali prihajajoči modro beli vlak, ki otrokom pred vrtcem večkrat glasno potrobi. Družno smo se vkrcali, si izbrali sedeže in že smo hiteli proti Kočevju. Na cilju smo si ogledali starodavno parno lokomotivo, opazovali železniško postajo in dogajanje na njej. Ko je nastopil čas, je bila pred nami še povratno vožnja do naše Ribnice. Vožnja res ni bila dolga, bila pa je zanimiva, predvsem za tiste otroke, ki so se z vlakom peljali prvič. Odrasli smo medtem ugotovili, da je okolica precej drugačna, ko jo opazuješ skozi okna vlaka namesto iz avtomobila. Skupina Murenčki

Mravljice smo obeležile svetovni dan zdravja
V Mravljicah smo obeležili svetovni dan zdravja – 7.april. Spoznavali smo sadje s svojimi čutili in ga s skupnimi močmi ter posebno napravo zmešali v slasten sadni napitek, katerega ni nič ostalo, saj smo z veliko slastjo vsega popili. 🙂 Vsak dan smo se z različnimi aktivnostmi in pripomočki tudi gibali znotraj vrtca in na svežem zraku ter obenem uživali v božanju toplih sončnih žarkov. Vzgojiteljica Diana Merhar

Bivanje na prostem
Pri MURENČKIH se zavedamo, da je že v predšolskem obdobju potrebno usmerjanje v zdrav življenjski slog. Zato si prizadevamo, da otroci vsakodnevno preživljajo čas na prostem, v vseh letnih časih in vremenskih pogojih. Bivanje na prostem otrokom omogoča, da raziskujejo okolico, vremenske razmere in letne čase, hkrati pa dihajo svež zrak ter krepijo telo. Otroci ob tem razvijajo ne samo gibalne spretnosti, temveč tudi socialne, kognitivne in čustvene kompetence. Vzgojiteljica Maja Žnidaršič

Skok v pomlad pri Čebelicah
Zimo smo pregnali ne samo z maškarami, temveč tudi s pomladnimi cvetlicami. Na sončen dan smo se odpravili na sprehod po Ribnici in se ustavili pri tamkajšnji cvetličarni. Ogledali smo si cvetlice in jih nekaj tudi kupili za popestritev naše igralnice. Naslednji dan smo jih podrobno pogledali, poimenovali, presadili in zalili. Z navdušenjem otroci vsak dan skrbijo za njih in na to so zelo ponosni. Morda še ena pomladna misel… Otroci so kot rože. Nekatere je treba veliko zalivati, druge pa redko. Nekatere imajo rade veliko sončnih dni, druge pa cvetijo v senci. Če bom ravnal z njimi enako, bo ena zacvetela, druga pa umrla.Vse imajo liste, stebla, rože – podobne, a vendar drugačne. Vse so lačne nege. Ne razvijajo se tako, da sedimo ob njih cel dan, ampak zato, ker jih prav negujemo.Obstajajo Mačehe, Petunije, Geranije, Oleandri, Žafrani, Gladiole in Vrtnice. Ena se odpre prej, druga kasneje, ampak vsaka je posebna, vsaka je edinstvena. Ne morem primerjati druge z drugo. Mogočne Gladiole niso nič boljše od majhnih Mačeh. Samo drugačne. Ne morem prisiliti Vrtnice, da cvetijo prej, ker so Mačehe že zunaj.Vse kar lahko naredim je, da jih spoznam. Poskušam razumeti, kako se najboljše počutijo na mojem vrtu. Za njih bom skrbel na ustrezen, individualni način. Se navduševal nad njimi, kajti ko rastejo, postajajo močnejše. Takrat vse zacvetijo.(prirejeno po Friedrich Fröbel) Skupina Čebelice

Pust veselih ust
Pri Kobilicah smo se v pustnem času šemili, si pobarvali lička z rdečo barvo ter rajali ob pustni glasbi. Otroci so ob tem uživali, skupinska slika pa vam razkrije, v koga smo se na pustni torek spremenili. Darja Miklič Mišmaš in Laura Henigman

Juhuhu, maškare so tu!
V naši igralnici so letos v času pusta potekale različne aktivnosti, s katerimi smo poskušali otrokom na čimbolj zanimiv in igriv način približati ta navihani čas. Malčkom so še posebej blizu prstne igre in bibarije, zato so se ob tej priložnosti seznanili s Pustno igrico za pet prstov. Ob opazovanju slik v revijah in sodelovanju pri izdelavi plakata so spoznavali različne pustne šeme, jih poimenovali, ugotavljali njihove posebnosti. Otroci so med drugim izdelali pisane klovne, ki krasijo našo garderobo in hodnik. S pomočjo staršev smo si uredili pustni kotiček s kostumi, različnimi pokrivali in rekviziti. Otroci so se tako dnevno spreminjali v različne šeme in bitja. Na pustni torek pa smo postali MURENČKI, ki so z glasbo plesom in zadovoljnimi obrazi širili dobro voljo. Skupina Murenčki

Pravljica Rokavička
V Mravljicah smo v mesecu februarju obeležili kulturni praznik in spoznali pravljico Rokavička. Otroci so z navdušenjem prisluhnili, spoznali pravljične junake ob narisani pravljici v slikah na steni in lutkovni predstavi z ročnimi lutkami, se igrali, rokovali z rokavicami, lutkami, prepevali pesmi o nastopajočih živalih, posnemali njihove glasove in gibanje, se tudi likovno izražali, preizkušali nova sredstva, materiale…Lepe sončne dni pa smo seveda tudi izkoristili za bivanje, gibanje in igro na prostem. Že zelo spretno pa vsi hodimo ob naši vrvici – “bibi”, ki jo ponosno peljemo na sprehod po vrtcu. Skupina Mravljice

5 jezikov ljubezni otroka
Kaj pomeni ljubezen? Kako jo dojemamo? Kaj občutimo, ko slišimo to besedo? Zdi se, da bolj ko se staramo, večjo težo ima ta beseda. Ko bi le večkrat nanjo gledali tako, kot to počno otroci.Skupina Čebelice

Snežaki na obisku pri Čebelicah
V mesecu januarju so otroci iz skupine Čebelice dobili 3 nove prijatelje – snežake. Seveda, snežaki niso kar sami prikorakali k nam, otroci so pomagali pri njihovem nastajanju… Le kako? Bele podolgovate vrečke iz blaga so napolnili z različnimi materiali; v prvo vrečo so s skodelicami natresali pvc granulat, za drugo vrečo so se morali še bolj potruditi – trgati revije in mečkati papir, pri polnilu za tretjo vrečo, pa so postali že pravi zdravniki – obrabljeno plišasto igračo so izpraznili in napolnili tretjo vrečo za snežaka. Nastalo je telo. Da bi bila njihova pojava res prava, smo jim dodali še roke, kapo, lonec, šal, metlo, nos, oči… v usta enega izmed snežakov, pa je celo skočila duda. Za otroke sva vzgojiteljici priredili tudi predstavo, prirejeno po pravljici Trije snežaki (S. Škrinjarić); nastopali so snežaki, katere smo skupaj izdelali. Lepo vabljeni vsi, da si jih ogledate pri okroglem oknu naše igralnice. Skupina Čebelice cebele Cebelice IMG resized IMG resized IMG resized

Igralnica gibalnica pri Kobilicah
Gibanje je nujno potrebno za razvoj otrok. Pri Kobilicah za zagotavljanje te potrebe organiziramo igralnico gibalnico. Takrat se naši kotički in mize spremenijo v tunele in ostale ovire, ki jih otroci premagujejo z različnimi načini gibanja. Ob tem razvijajo svoje gibalne sposobnosti, pridobivajo zaupanje v svoje telo in si s tem gradijo samozavest. Zapisali: Darja Miklič Mišmaš in Laura Henigman scaled scaled scaled scaled scaled scaled scaled scaled

Rokavička
Pri Murenčkih spoznavamo ukrajinsko ljudsko pravljico ROKAVIČKA. Otroci se s pomočjo različnih strategij seznanjajo z vsebino in ob tem razvijajo različne spretnosti s področja jezika, matematike, umetnosti in gibanja. Zapisala: Maja Žnidaršič scaled scaled scaled scaled scaled scaled scaled